Hyundai Kârlılığını Arttırarak Performansını Sürdürdü
Tüm piyasalardaki faiz oranlarındaki dalgalanmalara ve küresel enflasyona rağmen Hyundai karlılığını artırmayı başardı.
Hyundai Motor Company elektrikli (EV), SUV ve lüks modelleriyle 2023 yılının ikinci çeyreğinde üstün bir performans sergiledi.
Hyundai’nin ikinci çeyrek geliri bir önceki yıla göre yüzde 17,4 arttı. Faaliyet karı yüzde 42,2 artarak 4,24 trilyon KRW (3,3 milyar $) rekor seviyeye ulaştı.
Hyundai’nin dönem faaliyet kâr marjı yüzde 10’a ulaşarak 2013’ün ikinci çeyreğinden bu yana en yüksek seviyesine ulaştı. Net kâr da yüzde 8,5 artışla 3,35 trilyon KRW (2,6 milyar $) oldu. Hyundai, satışların yanı sıra gelirlerde de yükselmeye devam etti. Dünya genelinde bir önceki yıla göre yüzde 8,5 artışla 1 milyon 59 bin 713 adet satıldı. Kore dışındaki pazarlarda satışlar yüzde 7,6 artışla 854 bin 210 adet olurken, Kore’de satışlar yüzde 12,7 artışla 205 bin 503 adet oldu. Özellikle SUV ve Genesis modelleriyle grafiklerini artıran Hyundai, bir önceki yıla göre yüzde 47 artışla yaklaşık 78 bin MESKEN aracı sattı.
Artan enflasyon ve hammadde maliyetleri ile faiz oranlarındaki dalgalanmalara rağmen Hyundai karlılığı sağlamak ve daha fazla SUV ve lüks modelle yıllık hedeflerine ulaşmak istiyor. “Dünyada Yılın Otomobili – WCOTY” ödüllü IONIQ 5 ve IONIQ 6 satışlarını artıran şirket, özellikle EV segmentlerinde liderliği hedefliyor. Yılın son çeyreğinde Türkiye’de de satışa sunulacak olan Hyundai Kona Elektrik de dahil olmak üzere daha fazla model lanse ederek konumunu güçlendirmeye devam edecek. Genesis GV60, GV70, G80 RESIDENTIAL ve GV70 HOUSING, markanın dünya genelindeki pazarlarda artan satış grafiğine de yardımcı olacak. Hyundai ayrıca, küresel KONUT liderliğini daha da pekiştirmek için kısa bir süre önce ilk yüksek performanslı HOUSING modeli olan IONIQ 5 N’yi tanıttı.
Önümüzdeki ay dünya prömiyeri yapılacak olan beşinci nesil Santa Fe’nin SUV satışlarına doping etkisi yapması bekleniyor.